Nederlandse startup zet AI-software in voor matchen merken met influencers

Na een veelbelovende start in de Benelux, schaalt tech startup Join nu op naar Europees niveau.

Met Join kunnen merken en bureaus hun influencer marketing campagnes zelf makkelijk opzetten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. Het marketing dashboard zorgt ervoor dat merken en bureaus  meteen aan de slag kunnen met influencer marketing. "Het opzetten van een campagne kan binnen een uur gebeurd zijn. Dit bespaart bureaus en marketeers circa 80% van de tijd.' zegt Edwin Knip, cto van Join.

Influencer marketing is de snelst groeiende vorm van marketing. Onderzoek van Influencer Marketing Hub laat zien dat liefst 67% van de marketeers van plan om het influencer marketing budget voor het komende jaar te vergroten. In deze markt wordt het voor marketeers steeds moeilijker om de juiste influencers voor hun campagnes te vinden.

Micro-influencers

Merken knokken om het hardst om een handjevol influencers met heel veel volgers. Maar naast deze grote influencers is er een enorm aanbod aan micro-influencers. Om in dit brede aanbod van influencers echter relevante matches te maken met merken, is een lastige en tijdrovende uitdaging, verklaart Paolo Martorino, ceo en mede-oprichter van Join..

Join claimt bijvorobeeld ontacten te hebben met ruim 9.500 influencers in 32 landen, en de database groeit nog altijd. Artificial Intelligence daarbij om relevante matches te  maken. Martorino: 'Met behulp van AI matchen onze algoritmes influencers en bedrijven niet alleen demografisch en op markt, maar ook contextueel. Join kan op elk mogelijk onderwerp de juiste influencers matchen en leert gaandeweg. 

Naar eigen zeggen was Join was al langer bezig met de ontwikkeling van AI-software, maar een bezoek aan SXSW bracht alles in een stroomversnelling. 'We zagen daar dat we aan het begin van een AI-revolutie staan en realiseerden ons wat AI voor ons product zou kunnen betekenen.' De implementatie van deze technologie op de Europese markt, is echter nog een hele opgeave. Martorino: "De Europese markt is gefragmenteerd, in bijna elk land spreken mensen een andere taal en er wordt door platforms en bureaus vooral binnen de landsgrenzen gewerkt. Door de implementatie van slimme technologie hebben we dit opgelost.” 

Veranderen

Onder de radar is influencer marketing platform Join al een paar maanden aan de slag. Na verschillende succesvolle campagnes in de Benelux breidt Join nu verder uit. "Alle ontwikkelingen lopen nu in één lijn en we zijn klaar om Europa aan te pakken. Influencer marketing is booming in, 2017 en zal het medialandschap drastisch veranderen” concludeert Martorino.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie