YouTube en We Are Era proberen meer vrouwelijke influencers groot te maken

YouTube en We Are Era begeleiden een jaar lang achttien vrouwelijke influencers om ze groter te maken op YouTube.

We Are Era

YouTube en mediabedrijf We Are Era starten een samenwerking met de naam The Female Era. We Are Era heeft achttien vrouwelijke Nederlandse influencers geselecteerd en gaat hen het komende jaar begeleiden om 'een carrière als influencer zo goed mogelijk vorm te geven.' De vrouwen krijgen onder andere hulp bij het werken aan een strategie en 'het beste uit zichzelf te halen'. 

YouTube wil meer vrouwelijke sterren

The Female Era-programma is opgezet omdat YouTube graag meer vrouwelijke sterren op zijn platform ziet. Dat is te begrijpen, want slechts zes van de honderd grootste Nederlandse YouTube-kanalen zijn van een vrouw. De achttien geselecteerde influencers hebben al een publiek van duizenden tot meer dan honderdduizend YouTube-abonnees, maar zijn nog niet bekend onder het grote publiek en de gemiddelde adverteerder. Die promoot zijn product of dienst dan ook vooral via de vele populaire YouTube-kanalen van mannelijke influencers. 

We Are Era pleit voor verandering, legt Fabiana Broer, Lead Influencer Management uit. 'Een ongelijke man-vrouw verdeling past niet binnen de huidige samenleving. Zeker niet met de steeds belangrijker wordende Female Empowerment beweging. Het aankomende jaar gaat We Are Era zich hard maken voor de zichtbaarheid van vrouwelijke influencers op social media en gaan we helpen hun eigen merk verder uit te bouwen.' 

Influencerbureaus

Dat We Are Era de achttien vrouwelijke YouTubers voor het groeiprogramma mocht selecteren, komt onder andere omdat het mediabedrijf zelf influencers begeleidt. Inclusief grote namen als Dylan Haegens, Kaj Gorgels en Nikki Tutorials. We Are Era maakt onderdeel uit van RTL Group en Bertelsmann.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie