Amstel onthult wat mannenvriendschap bijzonder maakt

Creatief bureau Indie Amsterdam vertelt het verhaal achter Amstel bier

De nieuwe commercial van Amstel is een verhaal over de geschiedenis van het merk en over vriendschap. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden: Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Zij vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten ze samen ‘het perfecte bier’ te brouwen.

Proosten

In de commercial zie je hoe de vrienden voor het eerst met elkaar proostten. Daarna zie je allerlei andere vrienden die samen bier drinken. De reclame laat zien dat samen proosten eigenlijk nooit veranderd is.

Bram Westenbrink, Marketing Directeur: ‘De nieuwste Amstel commercial laat zien wat mannenvriendschap zo bijzonder maakt. Een unieke insight: vrienden proosten op een heel eigen manier...’

Credits:

Opdrachtgever: HEINEKEN Nederland

Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Kiki Reyne, Steven van Leeuwen

Bureau: INDIE

Creative Director: Lode Schaeffer

Art: Lode Schaeffer

Copy: Lode Schaeffer, Lysbeth Bijlstra, Rogier Mahieu 

Producer: Ineke Koornstra, Mariëlle Baggerman

Account: Chris Vannitsem

Productiemaatschappij: Czar

Regisseur: Willem Gerritsen

D.O.P.: Jonas Alarik

Producer: Willem Bos

Editor: Teun Rietveld

Muziek en geluid : Audentity (Niels den Otter)

Post productie: De Grot

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie