Creative Press Challenge 2014: run, creative, run!

De 120 creatieven die deelnemen aan de Creative Press Challenge 2014 voor het UAF, Stichting voor Vluchteling-Studenten, werden gisteren bij de ADCN in virtual reality gebriefd: op een loopband gekoppeld met een Oculus Rift moesten zij rennen voor hun leven als waren zij vluchtelingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om er zeker van te zijn dat die  meedoen aan de  van de Persgroep met goede inzichten aan de slag konden gaan, kregen zij gisteravond bij de geen gewone briefing maar een interactieve installatie gepresenteerd: een &;insight installatie&; die de Oculus Rift combineert met een loopband om een verhaal te vertellen. 

 ontwikkelde de installatie met een team van Nederlandse creatieven onder leiding van Thijs Biersteker en Pieter van den Heuvel, regisseur Daniel Noguiera en AMP. Amsterdam.

Zodra de deelnemers de installatie binnenstapten, liepen ze direct het door Will Judge ingsproken, waargebeurde verhaal binnen van de Iraanse vluchteling Himan Mahmoudi. 

Een donkere reis door een duistere virtual reality-wereld die volledig gebaseerd is op de herinneringen en verhalen van een echte vluchteling. Elke stap zet een andere herinnering in beweging en elke scène weerspiegelt een andere vreselijke gebeurtenis die de renner verder van zijn huis stuurt. Van exploderende Iraanse mijnenvelden naar corrupte rechtszalen, door onmenselijke Turkse gevangenissen, martelingen en levensgevaarlijke kogelregens. En terwijl de creatieen renden als vluchtelingen, verzamelden zij inzichten die een normale briefing niet zou kunnen geven:

 

Credits

Opdrachtgever: de Persgroep Nederland 
Concept: Thijs Biersteker
Copy: Pieter van den Heuvel 
Art Direction: Thijs Biersteker

Digital production: Thispagecannotbefound.com
Production leads: Edward Tetteroo & Jordi Buskermolen
Developers: Ilja Dvornikovs, Andrius Jakubauskas & Adrien JeanJean
Digital experience director: Gavin Kempenaar
Director: Daniel Nogueira (Cake Film & Photography)
Design: Gijs van Niftrik, Thijs Biersteker
Technical lead: Koert Gaaikema
Organizer: Man Yong Toh
Digital producer: Jennifer Pereira
Music & Sound design: Michiel Mullink & Dion Fanggidaej - AMP.Amsterdam
Stand Design: Thijs Biersteker, Camilo Kneppers, Gavin Kempenaar
Standbuilder: Camilo Kneppers

Sound FX : 
Sound Design + Music: Michiel Mullink - Amp.Amsterdam
assistant Sound Design + Music: Dion Fanggidaej - Amp.Amsterdam

Credits bij Persgroep Nederland:
Lead Account: Stefanie van Rootselaar, B2B Marketeer
Design : Dorien Ellenbroek
Marketing Manager: Willem-Albert Bol

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie