Jonge werknemers uit de pensioensector lanceren campagne Pensioen Aan

De campagne is gericht op leeftijdsgenoten, en moet hun pensioenbewustzijn vergroten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij welk pensioenfonds ben je aangesloten? Bouw je ook partnerpensioen op? Wat zijn de gevolgen van trouwen voor je pensioen?

De meeste starters moeten het antwoord schuldig blijven, zo blijkt uit onderzoek door Motivaction. Meer dan de helft (51%) van de jongeren op de arbeidsmarkt denkt niet na over het eigen pensioen.

Jonge werknemers in de pensioensector lanceren daarom de campagne Pensioen Aan – om samen met werkgevers het pensioenbewustzijn onder starters te vergroten.

Wakker schudden

Een van hen, Karlein Bijlsma, op amweb.nl: ‘Wij willen onze leeftijdgenoten wakker schudden. Pensioen is nu nog te veel een ver-van-je-bed-show. Veel jongeren weten niet hoe belangrijke gebeurtenissen in hun leven van invloed kunnen zijn op hun pensioen.’

Pensioen Aan

De initiatiefnemers werken bij de pensioenuitvoerders PGGM, APG, MN en Syntrus Achmea. De campagne spreekt jongeren aan op het moment dat zij gaan werken: dan gaat immers ook je pensioen ‘aan’. Doel is dat het pensioen op de agenda komt. Werkgevers worden gestimuleerd om tijdens contractbesprekingen ook over pensioen het gesprek aan te gaan.

Eenvoudig uitleggen

Op de campagnesite zijn jonge medewerkers te zien die hun leeftijdsgenoten de belangrijkste zaken over pensioen eenvoudig uitleggen, in filmpjes en een Pensioen ABC.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie