Vakantie-aanbieding wint van leerplicht

In tijden van crisis wint een goedkope vakantie het van het verantwoordelijkheidsbesef van ouders met betrekking tot de school van hun kinderen. Die conclusie trekt online reisbureau Tjingo.nl. na marktonderzoek. Spijbelboetes worden voor lief genomen om te kunnen profiteren van voordelige reisaanbiedingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tjingo deed onderzoek naar de vertrekdata van gezinsreizen in en rondom de meivakantie. Daaruit blijkt dat steeds meer mensen kiezen voor een boeking met de vrijdag als vertrekdag of de maandag als terugkomdag. Waar in 2009 nog iets meer dan 20 procent van de reizigers buiten de officiële vakantiedagen vertrok, was dit in 2012 al ruim 44 procent.
In 2012 besloot 30,4 procent van alle vakantiegangers om op vrijdag al te vertrekken. Het merendeel van de ouders liet hierbij de kinderen voor een dagje spijbelen.

In 2010 was het al een aantrekkelijke keuze om de meivakantie met een dag te verlengen door de maandag er bij te boeken. Met name in 2011 en 2012 waren grote prijsverschillen te zien op een vakantie van 7 nachten. Door op vrijdag te vertrekken of op maandag pas weer terug te keren, kan ook dit dit jaar worden bespaard op de reissom. Volgens Tjingo laten de boekingen voor mei 2013 zien dat de trend zich naar alle waarschijnlijkheid voortzet. Het aantal gezinnen met kinderen dat nog voor het weekend vertrekt, is op dit moment al 20,7 procent. Nog meer mensen (37,9 procent) kiezen ervoor om de vakantie met een dag te verlengen en pas op maandag weer richting huis te gaan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie