Overslaan en naar de inhoud gaan

Unox is terug met Nieuwjaarsduik en presenteert 'langste aanloop ooit'

Het merk pakt groots uit met de jaarlijkse traditie: een aanloop van 226 km vanaf de Duitse grens tot de 'eindplons' in Scheveningen.
unox nieuwjaarsduik
Hele lange aanloop
unox nieuwjaarsduik
Hele lange aanloop

Na twee 'ingeblikte edities’, door corona, is de traditionele, oer-Hollandse Nieuwsjaarduik van Unox terug van weggeweest. De organisatie pakt zijn comeback groots aan en presenteert dit jaar 'de langste aanloopt ooit'.

related partner content for mobile comes here

Wat is het idee? Lefgozers- en meiden nemen op 30 december, twee dagen vóór nieuwjaar, een gigantische, letterlijke aanloop van 226 kilometer. De tweedaagse aanloop begint in Winterswijk (aan de Duitse grens) op 226 kilometer afstand van het Noordzeestrand en de eindplons is op 1 januari in Scheveningen, het traditionele decor van de Nieuwjaarsduik. Deelnemers aan de tocht geven elkaar een 'Nieuwjaarsfakkel' door tot aan de finish in Scheveningen.

De 'langste aanloop ooit' is in opdracht van Unilever, moederbedrijf van Unox, bedacht en ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Being There, al jaren vaste partner van de nieuwjaarsactivatie van het foodmerk. De campagne wordt uitgerold via content, social media en pr.

Brullend het water in

Liane Lens, marketing manager Unox: 'Na twee jaar afwezigheid kriebelde het om er iets speciaals van te maken. Een nieuwjaarsduik is pas compleet met een goede aanloop, waarin je alles loslaat en brullend het koude water induikt. Vandaar dat we er dit jaar een extra lange aanloop van maken. Daarnaast blijft de Thuisduik bestaan, voor wie niet in de gelegenheid is in de zee te springen. Op onze website geven we binnenkort een kleine instructie.'

Nieuw elan

Robrecht Stoekenbroek van Being There: 'Bij terugkerende merkactivaties is het de kunst dat je het nieuw elan geeft. Dit jaar wilden we, na twee jaar inblikken, vieren dat we weer fysiek met elkaar een frisse duik kunnen nemen. En dat doen we met een hartstochtelijke aanloop.’

Unox nodigt 'enthousiastelingen die niet kunnen wachten' dit jaar uit om de Nieuwjaarsfakkel 'een stukje dichterbij zee te brengen'. Lens: 'Het maakt niet uit of je 200 meter of 5 kilometer wil afleggen. Meld je aan via nieuwjaarsduik.nl en laat ons weten waarom jij wil meedoen!'

Bekijk de online video:

Credits:
Unox: Esther van Spronsen, Liane Lens en Jan van den Berg
Concept ‘Langste Aanloop Ooit’: Being There
Media en PR: Banka Media

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in