Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Het merk Ajax? Nee hoor, Ajax is eerst en vooral een voetbalclub’

Ajax is commercieel gezien een gillend succes. Hoe flikt commercieel directeur Menno Geelen dat?
Menno Geelen
Geelen: ‘Een buitenlandse club is heus een optie, maar voorlopig zit ik heel goed bij Ajax’.
© Duco de Vries
Menno Geelen
Geelen: ‘Een buitenlandse club is heus een optie, maar voorlopig zit ik heel goed bij Ajax’.
© Duco de Vries

Ajax is commercieel gezien een gillend succes, zeker in vergelijking met andere Nederlandse topclubs. Hoe flikt commercieel directeur Menno Geelen dat? Door Samenspel Overwinnen (DSO) en Door Wilskracht Ontstaan (DWO). Zou het toeval zijn dat Menno Geelen (38) uitgerekend bij die voetbalclubs (beide in Zoetermeer) als pupil zijn eerste voetbalstappen zette? ‘Samenwerking’ en ‘Aanvalsgerichtheid’, zijn namelijk woorden die de boomlange, jeugdige Ajax-directeur in een interview van een uur tientallen keren uitspreekt. Niet dat zijn voetbalkwaliteiten het vermelden waard zijn (zegt Geelen zelf), ‘al helemaal niet als je met Edwin van der Sar en Marc Overmars in de directie zit, en ik heb ook nooit maar de illúsie gehad dat ik profvoetballer zou worden’, maar een winnaar buiten het veld is hij alleszins.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in