Assault on Pleasure verwijst naar een verharding van consumentenattitudes: consumenten zijn meer bereid om restricties aan mensen en organisaties op te leggen die hun algemene levenskwaliteit kunnen beïnvloeden. Zo vindt bijvoorbeeld 80 procent van de respondenten dat alcohol op de werkplek niet toegestaan zou moeten worden, meent 39 procent dat four-wheel drives in het stadscentrum verboden moeten worden en zou volgens 70 procent de financiële sector gereguleerd moeten worden - wellicht vanwege groeiende consumentenschulden. Ook de houding tegenover reclame verandert. Zo vindt 45 procent van alle volwassenen dat het voedingsbedrijven verboden zou moet worden reclame te richten op kinderen. Hoe moeten bedrijven reageren op Assault on Pleasure? Onder meer door consumenten te laten weten dat ze serieus genomen worden. Zoals McDonald’s dat voor z’n nieuwste, gezondere menu’s adverteerde met de kop ‘We hear you’.
‘Meer restricties graag!’
Onderzoek brengt een nieuwe trend aan het licht: Assault on Pleasure.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu