Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe functie binnen Instagram Shopping en 5 TikTok tips!

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal
header18
header18

Instagram ‘Drops’ nieuwe mogelijkheid voor e-commerce ?️

Een steeds meer gewaardeerde functie binnen Instagram is Instagram Shopping. Steeds meer gebruikers en creators weten de functie te vinden, en daarom is het natuurlijk tijd voor vernieuwing. Instagram dropt de nieuwe feature ‘Drops’. Maar wat krijgen we hier te zien? 

related partner content for mobile comes here

Binnen dit tabblad in Instagram Shopping zie je producten die net zijn gelanceerd, of waar je mogelijke interesse in hebt door de accounts die je volgt. Waar de functie voor notificatie ? bij nieuwe producten al sinds 2019 werkt, kan 'Drops' gezien worden als een verzameling van al deze meldingen bij elkaar. Wil je dat jouw product daar staat te shinen? Dan is het van belang dat je de functie productlancering binnen de Commerce Manager gebruikt. Verschijn je tussen de ‘Drops’, dan is dit een mooie kans op meer awareness en bereik op jouw producten. Voor nu alleen nog beschikbaar in de VS, maar ook hopelijk snel in Nederland!

TikTok Tips!

TikTok staat er om bekend om creators op het platform een handje te helpen. Zo ook de creators van midden- en kleinbedrijven. Deze groep heeft niet een gehele creatieve afdeling, maar wil wel hun doelgroep bereiken via TikTok. Om die reden brengt TikTok een gids uit met tips, casestudy’s en uitleg van verschillende tools. De belangrijkste tips hebben we voor je op een rijtje gezet! 

Tip 1: Recap, wat wil de doelgroep? 

Als je op TikTok gaat, is het belangrijk te beseffen met welk doel je er zit. De TikTok-gebruikers bestaan voornamelijk uit Gen-Z. Zij gebruiken het platform vooral om te ontdekken en geïnspireerd te raken. Op deze manier word je onderdeel van het gesprek.

Tip 2: Don’t make ads, make TikToks

De belangrijkste regel van TikTok voor ondernemers die gebruik maken van het platform, is om geen standaard ad te maken. Daar zitten gebruikers namelijk niet op te wachten. Hoe bereik je ze wel? Door in de belevingswereld van de doelgroep te duiken. Dus maak TikToks met de producten en geen standaard advertenties. Op deze manier is 57% van de gebruikers al een geïnspireerd geraakt om een product te kopen via TikTok.

Tip 3: Communiceer met je doelgroep

Engagement komt niet aanwaaien. TikTok is het platform om dit te creëren en zoals je weet, komt communicatie van twee kanten. Dus zorg dat je naast het delen van video’s ook het gesprek aangaat met je doelgroep. 

Tip 4: Mix and match

Er is niet één soort content dat het beste werkt. Zorg voor verschillende video’s die je zowel paid als organisch inzet. Mixen van deze soorten content geeft je platform de grootste boost. Zorg wel voor regelmaat in je posts. Zo ontdek je wat het beste werkt onder je audience. 

Tip 5: Blijf jezelf

Dicht bij jezelf blijven is belangrijk op TikTok, maar blijf wel de trends volgen. Geef je eigen draai aan je video’s en wees authentiek. Zo val je op onder de doelgroep.

Verberg je likes op Instagram en Facebook

Eindelijk is het mogelijk! De nieuwe functie waarmee je je 'likes' op je foto's kunt verbergen. ? Na maanden van testen, ging 'ie dan eindelijk live. Met deze optionele tool hoopt het platform de druk en de concurrentie die de gemeenschap onderling kan hebben, te verminderen.

Hoe je het aantal 'vind-ik-leuks' ? op je feed kan verbergen? Klik op een foto die je geplaatst hebt, klik dan op de drie puntjes rechtsboven in en als het goed is, staat er dan in het rijtje de optie 'Aantal vind-ik-leuks verbergen' tussen. Net als de mogelijkheid om de reacties per foto te verbergen, kan dat ook met deze nieuwe feature. Je zet dus niet direct al je 'vind-ik-leuks' uit.

Twitter advertenties in Fleets

Tik je lekker door Twitter Fleets, dan kan je nu wel eens een advertentie tegen komen. Twitter opent namelijk de nieuwe optie voor verticale advertenties. Het verschil met Instagram verhaal advertenties zijn minimaal. In de linkerbovenhoek van de advertentie staat netjes aangegeven dat het om promoted content gaat. 

Dit kan een interessante overweging zijn voor adverteerders op het platform. Doordat Twitter Fleets en prominentere plek heeft gekregen, trekt de functie al meer aandacht. Zet je daar een advertentie weg, dan blijven ze dus niet onopgemerkt. Met deze verticale advertentie ziet Twitter ook meer opties voor andere advertentieformaten in de feed. Of we straks verticale ads in de feed gaan zien, is nog de vraag.

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in