De Britse bestedingen aan digitale dm groeiden in 2005 met 80 procent naar £1,5 miljard. Eind 2006 bedroegen ze £2 muiljard. Ook de consumenteninteresse en bereikscores namen toe. De clickthrough bij e-mailacquisitie steeg van 6 naar 8 procent. E-mail zal binnenkort direct mail evenaren in termen van volume. De positieve responscijfers voor e-mail (38 procent) zijn hoger dan die voor direct mail en kranten-, tv- of radiore-clame.
Als e-mail niet uit de gratie raakt, zoals andere dm-disciplines, dan is dat mede de verdienste van de Direct Marketing Association. Vanaf het begin heeft de DMA Email Marketing Council regelmatig benchmarking-studies en bestpracticedocumenten gepubliceerd, om ervoor te zorgen dat leden binnen de wet opereerden en zelfs met effectieve zelfregulering kwamen.
E-mail lijkt niet hetzelfde irritatiepotentieel te hebben als telemarketing en direct mail, omdat het een opt-inmedium is en omdat ongewenste e-mail snel kan worden gewist.
Bron: Direct Response

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu