Het vakblad Automotive schrijft dat in 2002 86.000 auto's aan een vrouw werden afgeleverd, 31,2 procent van alle particuliere verkopen. Absolute koploper bij het vrouwelijk publiek is de Ford Ka: 72 procent van alle kopers van een Ka is vrouw. De Fiat Seicento, Seat Arosa en Suzuki Alto scoren alle drie rondom de 68 procent vrouwelijke kopers. Kijken we naar het percentage vrouwelijke kopers per automerk, dan is Suzuki de winnaar (52,6 procent). Suzuki wordt op de voet gevolgd door Daihatsu, Lancia en Smart, die iets minder dan de helft van al hun klanten uit het vrouwelijke volksdeel halen. Merken als Peugeot, Ford, Renault en Volkswagen scoren allemaal rond eenderde van hun verkopen onder vrouwen. Volvo, Subaru en Porsche scoren het laagst.
Ford Ka meest gekochte vrouwenauto
Bijna eenderde van alle particulier gekochte auto's wordt door een vrouw aangeschaft.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu