Het probleem is volgens de IAB dat de richtlijnen ‒ evenals de eerder opgestelde richtlijnen voor e-mail advertising- uitgaan van het opt-out principe, wat wil zeggen dat het ongevraagd versturen van reclame naar mobiele telefoons via SMS is toegestaan, tenzij de ontvanger heeft aangegeven daar geen prijs op te stellen. Voorzitter Igor Beuker van de IAB meent dat de richtlijn de consument onvoldoende bescherming biedt tegen ongewenste reclame en dat deze spam “in de praktijk praktisch legaliseert”. Een regulering zou volgens hem moeten uitgaan van het principe van permission marketing, op basis van toestemming van de consument. Dit zou een betere bescherming van privacy bieden en de populariteit van nieuwe media niet in gevaar brengen.
IAB Nederland uiterst kritisch over SMS-gedragscode DMSA
Het bestuur van het Interactive Advertising Bureau Nederland is uiterst kritisch over de nieuwe SMS richtlijnen, die de DMSA deze week…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu