Internationale groei is de hoeksteen van Disney’s strategie. Het bedrijf zet daarbij vooral in op China, waar themaparken en consumentenproducten de belangrijkste winstaanjagers moeten worden. China telt 290 miljoen potentiële Mouseketeers (kinderen tot 14 jaar). Maar China is geen eenvoudige markt. De strenge Chinese wetgeving beperkt buitenlandse media- en entertainmentbedrijven sterk in de verkoop, distributie en marketing van hun programma’s. Zelfs cartoons worden strikt gecontroleerd. In andere markten effenen Disney-films, -tv en -uitgaven de weg naar nieuwe parken. Maar de Chinezen kennen de Disneywereld en -karakters minder goed en het bedrijf experimenteert daarom met nieuwe marketingtechnieken. Zo is een project opgestart met de Communistische Jeugdliga (70 miljoen leden), waarbij met inzet van Disney-acteurs de leesvaardigheid en creativiteit van kinderen worden gestimuleerd.
Mickey Mouse in China
In september 2005 wordt Disneyland Hong Kong geopend.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu