Vooral Nederland 3 drukt het gezamenlijke marktaandeel. In plaats van een gewenste stijging daalde het marktaandeel daar met 0,3 procent naar 8,2 procent. Dat blijkt uit het jaaroverzicht van de afdeling Kijk- en LuisterOnderzoek van Publieke Omroep op basis van de gegevens van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Daaruit blijkt verder dat bij de commerciële zenders met name Yorin een slecht jaar heeft gehad. Het marktaandeel kwam over 2002 niet verder dan 5,5 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,6 procent. RTL4 pakte haar positie als marktleider op de Nederlandse tv in 2002 weer terug van Nederland 2. Het marktaandeel kwam uit op 17,1 procent, 0,1 procent hoger dan Nederland 2. In 2001 lagen die percentages op 16,2 voor RTL4 tegenover 16,6 voor Nederland 2. De aandelen van de overige commerciële zenders wijzigden in 2002 nauwelijks. SBS6 behaalde 10,5 procent, Net5 5,3 procent, V8 3,8 procent en RTL5 4,8 procent (ANP).
Nederland 3 drukt aandeel publieke zenders
Het marktaandeel van de drie tv-zenders van de publieke omroepen kwam in 2002 uit op gemiddeld 37,6 procent. Dat is 2,4 procent lager dan…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu