Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders ergeren zich aan luide reclame

Tv-kijkers ergeren zich mateloos aan reclame die veel harder wordt uitgezonden dan het programma waar ze naar keken. Veel mensen keren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek dat bureau Intomart gisteren presenteerde. De steekproef onder 750 Nederlanders werd uitgevoerd in opdracht van de KRO. Uit de proef blijkt verder dat 83 procent van de Nederlanders vindt dat programma's van de publieke omroep net zo goed zijn of (veel) beter dan die van de commerciële zenders. De sterke punten van de 'publieken' zijn de sport-, nieuws- en informatieve uitzendingen. Ook het ontbreken van reclame binnen een programma ervaren de kijkers als positief. De respondenten keken het meest naar Nederland 2 (50 procent). Daarna volgen de zenders RTL4 (47 procent), Nederland 1 (42 procent), Nederland 3 (37 procent), SBS6 (36 procent), Yorin (21 procent) en RTL5 (13 procent) (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in