Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Oproep adverteerdersboycot GeenStijl belachelijk en gevaarlijk’

De discussie over de boycot van GeenStijl stimuleert de discussie over transparantie en brand safety, meldt adverteerdersbond BVA.…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sinds een aantal dagen is er een verhitte maatschappelijke discussie over de oproep aan adverteerders om niet meer met uitingen op GeenStijl en Dumpert te staan. Velen hebben er al iets over gezegd, zoals een aantal mediabureaus. Maar ook de ministers Bussemaker en Schultz, die de boycot zeggen te steunen.

Adverteerders zelf reageren tot nu toe mondjesmaat. Grolsch en WNF lieten de Volkskrant wel optekenen dat ze niet wisten dat hun advertenties op Geenstijl en Dumpert staan en men wil het niet. ‘Dit zijn geen locaties waarop wij wensen te verschijnen’, zei marketingmanager Jaap Suhre van bierbrouwer Grolsch bijvoorbeeld. 

Het Ministerie van Defensie haakte (voorlopig) ook af, maar de Efteling liet weten door te gaan met adverteren bij de populaire sites.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in