Overslaan en naar de inhoud gaan

PostNL halveert aantal marketeers op hoofdkantoor

PostNL snijdt diep in de commerciële organisatie. Van de circa honderd marketing fte’s moet de helft op zoek naar een andere baan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een interne mededeling aan de medewerkers zal er als gevolg van de reorganisatie, die intern de naam Davis Cup heeft gekregen, voor 150 fte’s minder werk zijn. Door natuurlijk verloop en niet verlengen van tijdelijke contracten, zal het aantal ontslagen echter lager zijn. In totaal zullen 70 fte’s overcompleet worden, voor het merendeel zijn dat marketingfuncties.

related partner content for mobile comes here

Van de naar schatting honderd marketing fte’s bij PostNL zullen er naar verwachting 53 overblijven. De overige, circa twintig, banen verdwijnen bij sales, communicatie en overige staffuncties. De plannen voor Davis Cup zijn voorgelegd aan de OR. Deze heeft inmiddels met de plannen ingestemd en momenteel is de uitvoering in volle gang. Alle marketeers werden deze week uitgenodigd om te solliciteren op de eigen functie. Na een selectie verwacht PostNL dan vanaf het nieuwe jaar met een sterk afgeslankte commerciële organisatie verder te kunnen.

De reorganisatie is nodig om winstgevend te kunnen blijven werken. Behalve dat het postbedrijf heeft te maken met groeiende concurrentie, dalen de volumes briefpost . E-mail en internet zorgen dat er steeds minder post wordt verstuurd. De postvolumes dalen met en voorlopig is die neergaande lijn niet ten einde. Zo jaarlijks 11 miljoen minder brieven te gaan versturen. Na verloop van tijd kan dat oplopen tot 70 miljoen minder poststukken per jaar.

Na afgelopen jaren vooral te hebben gesneden in de bezorging op straat, is het nu de beurt aan het hoordkantoor. ‘De bedoeling is om met een kleiner postbedrijf winstgevend te kunnen blijven werken’, aldus woordvoerder Hanne Kluck. Overigens heeft Davis Cup alleen betrekking op de briefpostorganisatie. Het pakketnetwerk vertoont juist sterke groei dankzij de alsmaar toenemende bestedingen aan e-commerce. Deze afdeling blijft bij Davis Cup dan ook nadrukkelijk buiten schot, verklaart Kluck. &;We willen naar een kleiner postbedrijf en een groter pakketbedrijf.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in