Overslaan en naar de inhoud gaan

Publieke Omroep verbaasd over UvA-onderzoek

Het onderzoek van de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam (UvA) waaruit blijkt dat de Publieke Omroep niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Publieke Omroep vindt de periode (2001-2002) waarop de onderzoekers zich hebben gefocust ‘zeer beperkt’. ‘Er is nagelaten om de systematiek over meer jaren te bezien. Dan was namelijk gebleken dat de publieke omroep de wettelijke voorschriften al jaren nauwgezet opvolgt.’ Verder zou de UvA zich alleen hebben geconcentreerd op één programmavoorschrift (verstrooiing). ‘Bovendien is er een eigen invulling bedacht voor het programmavoorschrift verstrooiing, door aanvullend onderzoek onder duizend kijkers te houden. Daarmee kreeg verstrooiing de invulling die kijkers er aan geven en niet de invulling door de wetgevers is bepaald.’

In tegenstelling tot wat de onderzoekers melden, hebben de publieke omroep en het Commissariaat voor de Media ruimhartig aan het onderzoek meegewerkt door informatie te verstrekken aan de onderzoekers, aldus een persbericht van de Publieke Omroep. Het onderzoek was gedaan in opdracht van HMG.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in