Overslaan en naar de inhoud gaan

Saab blijft bij GCI

Saab Automobile AB in Zweden behoudt de GCI Group als belangrijkste pr-bureau. Hiervoor werkte de autofabrikant met 25 verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Door met maar één pr-bureau te werken profiteren we van het reeds aanwezige teamwerk', verklaarde Niklas Andersson, communicatiemedewerker van Saab. De opdracht betekent een enorme inkomstenstijging voor het kantoor van GCI in Goteborg. Om hoeveel het precies gaat, wilde het bureau niet onthullen. 'We hebben elf mensen in dienst', aldus marketing director Kjell Svensson van GCI. 'Deze opdracht zal onze inkomsten meer dan verdubbelen.'

GCI zal zowel aan interne als externe communicatie werken, zoals het introduceren van nieuwe auto’s, het schrijven van toespraken en het onderhouden van mediacontacten. De taken kunnen ook nog uitbreiden omdat een aantal Europese Saab-importeurs in diverse landen ook met GCI gesproken heeft over het aannemen van pr-opdrachten, aldus Svensson.

Ook het coördineren van lanceringen en het onderhouden van mediacontacten in plaatsen als Detroit en Tokio zal tot de verantwoordelijkheden van de bureaus horen. Als het nodig mocht zijn kunnen GCI-bureaus over de hele wereld ingeschakeld worden.

Saab kreeg vorige week veel publiciteit toen JD Power & Associates de Saab 9-5 als beste middenklasse luxe-auto in 2001 opstelde. (Bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in