Agressieve concurrenten, zoals Samsung, Sharp en LG, produceerden aan de lopende band telefoons met features en designs waar Nokia niet tegenop kon, tegen lagere prijzen. Het marktaandeel daalde in 2004 wereldwijd van 38 procent (2003) naar 30 procent, in Europa zelfs van 51 procent (2002) naar 32,6 procent. Verschillende keren moest het bedrijf winstwaarschuwingen afgeven, waarop de aandelen in 18 maanden met 14 procent daalden. Zal Nokia z’n langetermijngroei weer op orde krijgen? Analisten reageren verdeeld, maar het bedrijf zelf is vol vertrouwen. Een shake-up van het topmanagement, nieuwe, frisse ontwerpen en een groeiende vraag naar geavanceerde, hoge-marge smart phones gaan voor een comeback zorgen
Verliest Nokia terrein?
Tussen 1998 en begin 2004 controleerde Nokia ruim eenderde van de telefoonmarkt. Tot het onvermijdelijke gebeurde.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu