Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Voorzichtige groei bestedingen in 2003’

De wereldwijde reclamebestedingen gaan volgend jaar omhoog, maar het is een langzaam proces waarbij Europa achter de VS aanloopt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In weer een rapport met voorspellingen over reclamebestedingen, ditmaal van Zenith Optimedia Group, wordt met voorzichtig optimisme vooruitgekeken naar 2003. Volgens de mediabureaugroep groeien de bestedingen komend jaar met 2,9 procent, hetgeen een einde betekent aan twee jaren van misère in de reclame-industrie. Met name de tv-bestedingen zitten weer in de lift, zo blijkt uit cijfers bij de Amerikaanse stations ABC, CBS, Fox en NBC. De verwachting is dat het bij dagbladen en tijdschriften wat langer gaat duren. Pas in de tweede helft van 2003 trekken ook daar de bestedingen weer aan, aldus Brandrepublic. Eerder noemden verschillende insiders (onder wie sir Martin Sorrell van WPP) en analisten 2004 als het jaar van het échte herstel. Dan zijn de Amerikaanse presidentsverkiezingen en de Olympische Spelen. Wel is Zenith wat optimistischer dan eerder dit jaar. Toen werd nog geen (voorzichtige) progressie verwacht. In 2003 zal Groot-Brittannië een van de sterkere Europese markten zijn met een groei van 2,1 procent. Duitsland (1 procent) en Frankrijk (1,6) blijven daarbij achter. Bestedingen in Spanje groeien ook met 2,1 procent, maar Italië spant de kroon, zo verwacht Zenith Optimedia. Daar spenderen adverteerders 2,8 procent meer dan dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in