Hij ontving de prijs voor zijn soundtrack voor Boards Magazine 'Rise and Fall' in opdracht van Nexus Productions, London. Music house Sizzer sleepte twee nominaties in de wacht voor hun werk voor Robeco 80 jaar en Reebok Reetone Shake it up.
'Er zijn veel prijzen te winnen in de reclamewereld, maar die gaan bijna nooit over muziek. Deze prijs wel. Een vakjury heeft specifiek naar de muziek gekeken en daarmee is deze award een mooie erkening voor ons werk', zegt Witteveen. 'Bovendien is "Rise and Fall" geen traditionele commercial maar een voorbeeld van interactive digital storytelling. Een prijs voor dit werk illustreert het toenemende belang van gecomponeerde muziek in online media.'
Buma Music in Motion is een nieuw evenement gericht op mediamuziek, bestaande uit een conferentie en een awardshow voor de creatieve industrieën. Een vakjury koos de winnaars. De awards werden uitgereikt in drie hoofdcategorieën: Naast Best Advertising Music waren er awards voor Stephen Emmer (eStation) in de categorie Best Broadcasting Music voor de channel identity van RTL7 en voor Within Temptation in de categorie Other Media Music voor The Unforgiving.
Witteveen krijgt Best Advertising Music award
Ivo Witteveen (Most Original Soundtracks) heeft donderdagavond de Buma Music in Motion award gewonnen in de categorie Best Advertising…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu