Overslaan en naar de inhoud gaan

Het beste product design ter wereld

BusinessWeek had in de editie van 4 juli een interessante special over het beste product design van 2005.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie schetst mijn verbazing dat bij de toekenning van de , Philips het helemaal niet slecht doet.

Wie zijn de winnaars van 2005?

HP wint maar liefst 5 prijzen en staat daarmee bovenaan, maar wint geen enkele gouden award. Nike komt uit op vier (twee gouden prijzen), maar wordt op de voet gevolgd door Philips, dat ook vier prijzen wint, met één gouden.

Die is voor de MRI Scan, die de patiënt het licht, de beelden op de muur en de muziek laat kiezen.
Een flat tv met ambi light wint zilver, net als een medische scanner voor hartonderzoek. Een speciale headset won brons.

In feite haalde Philips zelfs vijf prijzen, want ook de thuistap van Philips en Inbev, de Perfect Draft, gemaakt door VanBerloStudios, won brons. Maar om een of andere reden wordt de tap niet toegekend aan Philips.

Het zal Philips goed doen dat het daarmee Samsung (drie prijzen) en Apple (ook drie prijzen, maar wel twee keer goud) in 2005 achter zich laat.

De Amerikanen hebben ook de prijswinnaars van 2001 tot en met 2005 op een rij gezet en dan scoort Samsung het hoogst met 19 prijzen. Apple zit op twee met 17 prijzen. Philips haalt dan slechts de 6e plek met 10 prijzen.

Er valt dus nog wel wat te winnen.

De verkiezing van der Industrial Design Excellence Awards wordt gesponsord door BusinessWeek, maar wordt door de onafhankelijke branche-organisatie, Industrial Designers Society of America gedaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in