Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken Top 100: Recordgroei voor A-merken, huismerken delven onderspit

De omzet van A-merken stijgt harder dan ooit. We doen minder aan uiterlijke verzorging en laven ons vaker aan speciaalbier en koffie.
Supermarktkarretje
Gezamenlijk leveren de 100 meest succesvolle A-merken in het supermarktlandschap een jaaromzet van €9,9 miljard op.
© Getty Images
Supermarktkarretje
Gezamenlijk leveren de 100 meest succesvolle A-merken in het supermarktlandschap een jaaromzet van €9,9 miljard op.
© Getty Images

Gezamenlijk leveren de 100 meest succesvolle A-merken in de supermarkten een jaaromzet van 9,9 miljard euro op. Grotendeels gedreven door de coronapandemie is dit een stijging van 10,7 procent ten opzichte van 2019 - de grootste ooit. De 100 grootste A-merken zijn bovendien samen goed voor 22,6 procent van de totale supermarktomzet en stijgen ook nog eens sterker dan de rest van de markt, die met 8,2 procent groeide. Dat blijkt uit de Merken Top 100 die onderzoeksbureau IRI Nederland jaarlijks opstelt in opdracht van Foodmagazine. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in