De vrij sombere winstprognose voor dit jaar heeft vooral te maken met de onzekerheid op de Europese reclamemarkt. Topman Didier Bellens denkt wel dat RTL daar beter tegen bestand is dan de concurrenten. In Duitsland, de belangrijkste markt voor het concern, namen de inkomsten uit tv-reclame in de eerste twee maanden van dit jaar af met 2,8 procent. Voor Nederland (de HMG zenders) voorspelt hij een groei van 4 procent. De winst voor belasting, rentebetalingen en afschrijvingen ging vorig jaar omhoog van 429 miljoen euro tot 555 miljoen euro (1,2 miljard gulden). De omzet groeide met ruim 14 procent van 3,54 miljard euro tot 4,04 miljard euro (8,9 miljard gulden). (ANP).
Sombere prognose tv-reclame RTL Group
RTL Group, in Nederland eigenaar van de tv-zenders RTL4 en RTL5, boekte vorig jaar bijna 30 procent meer winst. Dit jaar komt er weinig…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu