Een piepklein dipje in 2002, toen het marktaandeel zakte van 27,4 naar krap 27 procent, maar verder alles in orde bij Beiersdorfs topmerk Nivea Sun. Het bedrijf liet zich niet gek maken door de recessie en de mopperende consument, en weigerde mee te gaan in de prijsverlagingen die de concurrenten doorvoerden. In plaats daarvan legde de Duitse cosmeticagigant de nadruk op flacons in aantrekkelijk vakantieformaat en vooral op innovatieve producten, zoals een huidverstevigende zonnecrème, een insectenverdrijvend aftersunproduct en zelfbruiners voor verschillende huidtypen. Dat alles werd aan de man (lees: vrouw) gebracht met een klassieke reclamecampagne (radio- en tv-spotjes, advertenties in de grote damesbladen en neonreclame), gecompleteerd door sponsoring van evenementen die nauw aansluiten bij het product, zoals het strandfeest van de Duitse maatschappij tot redding van drenkelingen en verschillende beachvolleybaltoernooien. Niks buitenissigs, eigenlijk net zoals het merk zelf. In de woorden van concernspreekbuis Klaus Peter Nebel: ‘We gaan mee met de tijd, zonder trendy te zijn’.
Zonnige tijden voor Nivea
Zonder concessies te doen aan de prijs, zit Nivea in Duitsland vaster in het zadel dan ooit als het gaat om het marktleiderschap voor…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu