De Mediawet verbiedt in Nederland sluikreclame op radio en televisie, voor games geldt de wet niet, blijkt uit een rondvraag door Emerce. Voor games geldt de Mediawet niet. Productplacement neemt steeds meer toe in de gamesindustrie. Zo sloten McDonald's en Intel kort geleden een contract met een geschatte waarde van twee miljoen dollar met gamesreus Electronic Arts om hun producten in de populaire game The Sims Online te laten terugkomen. ‘Games vallen niet onder de mediawet’, meldt advocaat Bas Le Poole, deskundige mediarecht bij Houthoff Buruma. ‘Het staat bedrijven vrij te adverteren in games, net zoals op video's of dvd.’ Het instituut dat toezicht houdt op schade die media (waaronder games) aan kinderen toebrengen, NICAM, vindt sluikreclame in games ‘niet aantoonbaar schadelijk’.
Geen wetgeving sluikreclame games
Wetgeving over sluikreclames in games ontbreekt, terwijl productplacement in games toeneemt.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu