De term U-commerce is afgeleid van het woord ‘ubiquitous’, Engels voor alomtegenwoordigheid. En dat slaat dan weer op de overal aanwezige en zich nog steeds uitbreidende netwerken die de hedendaagse consument omringen: (mobiele) telefoon, internet en andere computertoepassingen. Deze zorgen ervoor dat mensen altijd en overal toegang hebben tot voor hen relevante informatie, of anders gezegd: dat er overal en altijd om hun aandacht wordt gevochten.Voor marketing hebben deze netwerken vérgaande consequenties, veel meer dan bijvoorbeeld e-commerce - waar de consument lang niet altijd gebruik van maakt. Tenminste, niet in de gebruikelijke betekenis van ‘kopen via internet’. U-commerce is in feite de ultieme vorm van e-commerce: het omvat alles, van pc’s en mobieltjes tot pda’s en uiteindelijk alle netwerkverbindingen die maar mogelijk zijn in de dagelijkse omgeving van de consument. Marketing wordt daarmee de kunst van het managen van de aandacht van de consument. Aan marketeers de taak om uit te vinden hoe er in deze netwerken waarde kan worden gecreëerd voor elke afzonderlijke klant.
Marketing voor de netwerkconsument
Wie dacht dat e-commerce de toekomst heeft, zit er helemaal naast. Welkom in het tijdperk van de U-commerce!
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu