Overslaan en naar de inhoud gaan

QR code case bloemen en plantenbranche

[door Frans Hendrikx] Ooit weleens door een tuin of tuincentrum gelopen en je afgevraagd wat voor plant het is? Waar die plant het beste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu zie je meestal nog grondpennetjes of labels aan de plant hangen met daarop een, voor de meesten onder ons, onleesbare Latijnse naam, een summiere beschrijving en verzorgingsadvies in de vorm van symbolen. Kalanchoe kweker doet het in samenwerking met bepaald anders en maakt met creatief meesterschap de planten en verpakkingen al tot een plezierig ogend en harmonieus geheel. De QR code op de verpakking of aan een label maakt het geheel af met voor de mobiele consument nuttige informatie:  Van elke plant een uitgebreide beschrijving, ondersteund met foto- of videomateriaal en uitgebreid verzorgingsadvies. Interessant hierbij is dat de informatie automatisch in de landstaal van de consument wordt aangeboden. Voor de kweker of tuincentrum een kleine moeite, omdat de informatie meestal al beschikbaar is vanuit een centrale database.

related partner content for mobile comes here

De qr code is met professionele software snel gemaakt, kost per eenheid hoegenaamd niets, maar levert een enorme toegevoegde waarde voor de niet botanisch gevormde consument. Een ander voordeel voor de kweker of het tuincentrum is dat met het QR code managementsysteem nauwgezet kan worden bijgehouden waar, wanneer, welke plant(en) soort) de meeste aandacht trekt. Omdat nog niet iedereen over een smartphone beschikt zal een combinatie van grondpennetjes, labels en qr codes nog wel nodig zijn. Maar wie zit daarmee? De qr code voegt tegen geringe kosten en inspanning zoveel waarde toe voor de met een smartphone gewapende bloemen- en plantenliefhebber dat geen enkele kweker of tuincentrum het professioneel toepassen van QR codes zou moeten laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in