Voor de tweede campagne richtte het WNF zich niet alleen op de consument, maar ook op de detailhandel en horeca. Voor de campagne werd de VISwijzer vernieuwd en geactualiseerd. Niet alleen consumenten, maar ook restaurants maken volgen het fonds steeds vaker gebruik van dit kaartje. Zo heeft Center Parcs besloten om in alle parken in Nederland, België en Duitsland de vis uit de rode kolom van de Viswijzer van het menu te halen. Verder zijn steeds meer supermarkten geïnteresseerd om vis te verkopen met het MSC-keurmerk. MSC staat voor Marine Stewardship Council, en is vergelijkbaar met het FSC-keurmerk voor hout. Voorts meldt WNF dat het aantal visprodukten met het MSC-keurmerk in Nederland is vervijfvoudigd van 5 naar 25. Dat zou ook te danken zijn aan de campagne.
WMF blij met resultaat 'Kies voor Levende Zee'
Het Wereld Natuur Fonds (WNF) heeft de tweede fase van de campagne ‘Kies voor een Levende Zee’ naar eigen zeggen met succes…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu