Sinds de introductie in 1988 hebben veel bedrijven het Stage-Gate-proces gebruikt om nieuwe producten te bedenken, te ontwikkelen en te lanceren. Door gebruik, benchmarking en praktijkverbeteringen is de methode uitgegroeid tot de NexGen Stage-Gate, met zeven principes om lean, snel en winstgevend nieuwe producten te ontwikkelen. Bedrijven die de principes hanteren behalen superieure performanceresultaten, zo blijkt uit onderzoek.Om welke principes gaat het? Allereerst een klantenfocus: het ontwikkelen en leveren van nieuwe gedifferentieerde producten, die belangrijke klantenproblemen oplossen en de klant een aantrekkelijke waardepropositie bieden, is de belangrijkste driver voor innovatiesucces en winstgevendheid. Andere principes zijn uitvoerig voorwerk (onderzoek) vóór de ontwikkelingstart; spiraalvormige ontwikkeling, met loops van bouwen, testen, feedback, herzien; een holistische aanpak; metingen, accountability en continu leren/verbeteren; focus en effectief portfoliomanagement en; een slank, schaalbaar en aanpasbaar proces van idee tot lancering.
Zeven principes voor succesvolle innovaties
Bedrijven die het meest succesvol zijn met productinnovaties hanteren zeven principes.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu