Overslaan en naar de inhoud gaan

Topfunnel-kanalen steeds populairder onder online adverteerders, stelt Billy Grace

YouTube, Snapchat, TikTok en Reddit krijgen verhoudingsgewijs een grotere punt van de taart die advertentie-euro's heet.
Social media
© Shutterstock
Social media
© Shutterstock

Hoe groot de verschuivingen in de online reclamemarkt zijn, wordt niet helemaal duidelijk. De Nederlandse startup deelt namelijk geen absolute advertentiebestedingen en deelt alleen verhoudingsgewijs statistieken. Zo zijn de advertentiebestedingen op Snapchat en Reddit in 2024 met maar liefst 400 procent gegroeid en verdrievoudigden de bestedingen op TikTok. YouTube liet vorig jaar een veel lagere groei - 7 procent - zien.

De toenemende populairiteit van Reddit, Snapchat, TikTok en YouTube is volgens Billy Grace toe te schrijven aan hun effectiviteit als top van de marketingfunnel. Mitch Voskuilen, medeoprichter en ceo van Billy Grace, legt uit: 'De effectiviteit van campagnes meten we middels Unified Marketing Measurement (UMM), omdat het marketeers een vollediger, meer holistische kijk geeft. UMM combineert de inzichten uit Multi-Touch-Attribution met die van Marketing mix modelling door views en impressies mee te modelleren. Zo begrijpen marketeers nog beter wat de impact is van de verschillende marketingkanalen die ze gebruiken'.

'Factor 90 belangrijker'

Volgens het analyseplatform dragen de genoemde socialmediaplatformen in een UMM-analyse veel meer bij aan de complete funnel dan een Last Click-analyse zegt. YouTube zou een factor 90 meer bijdragen aan conversies. Voor Reddit is dat factor 14, voor TikTok factor 13 en voor Snapchat factor 11. De boodschap voor online marketeers? Deze branding-kanalen, dus in de top van de funnel, maken meer impact dan we voorheen dachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in