Overslaan en naar de inhoud gaan

Henkel en Post.nl investeren in landelijke was- en stomerijdienst

Schone kleding dankzij dobbi aan huis geleverd.
Miniatuurvoorbeeld
© Dobbi
Miniatuurvoorbeeld
© Dobbi

'Je kleding perfect schoon en binnen 48 uur retour.’  Met die belofte gaat deze week in Amsterdam de was- en stomerijdienst dobbi van start. Klanten kunnen met een app aangeven dat ze kleding hebben die gereinigd moet worden, en dan komt dobbi deze op een afgesproken tijdstip ophalen. Het reinigen en vouwen gebeurt door een keten van aangesloten stomerijen.

related partner content for mobile comes here

Dobbi is een initiatief van twee ondernemers uit de stomerijwereld: Maurits Tiethoff, oprichter van stomerijwinkel Bubble&Stitch, en Ruben van Pelt van stomerij Topcleaning in Harderwijk. Tijdens een bezoek aan een grote stomerijbeurs in Las Vegas, besloten zij de krachten te bundelen en een landelijk dekkende service te realiseren.

Waspoedergigant

De ondernemers hebben grote ambities met de nieuwe was- en stomerijdienst en hebben PostNL en waspoedergigant Henkel (o.a. Witte Reus, Persil) aan boord als investeerders. Post.nl stapt in als logistiek partner, terwijl Henkel de wasmiddelen. Met deze partners denken ze dobbi - dat als tagline 'powered by Persil' hanteert - binnen een jaar landelijk te kunnen uitrollen.

Thomas Schuffenhauer, head of corporate venturing bij Henkel Laundry & Home Care: "Diensten on-demand worden steeds belangrijker voor de consument. Tegenwoordig verwachten mensen niet alleen hoogwaardige producten, maar willen ze ook de beste service. Daarom zijn we verheugd om onze strategische samenwerking met dobbi aan te kondigen.’

Harry Potter

De naam van de nieuwe dienst is overigens een knipoog naar Dobby, de huis-elf uit Harry Potter. Die wordt alleen bevrijd als iemand hem een kledingstuk overhandigt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in