Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en SKO onderzoeken gebruik Mobiel TV

KPN en SKO hebben besloten samen te starten met onderzoek naar kijkgedrag naar Mobiel TV.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KPN begon in 2008 met haar DVB-H dienst voor televisiekijken op mobiel. Ondanks dat de schaalgrootte nog relatief beperkt is in vergelijking met regulier televisie kijken, vinden beide partijen het tijd onderzoek te starten naar het gebruik van deze mobiele televisie.

Het onderzoek bestaat uit een registratie van kijkgedrag op de telefoon zelf. Vervolgens worden deze kijkdata door SKO geanaliseerd met een speciale versie van de kijkcijfersoftware Advantedge, die door het bedrijf Techedge geschikt is gemaakt om de data te analyseren.

Het doel is om op korte termijn data vast te leggen om rapportages te ontwikkelen. De eerste resultaten worden begin volgend jaar verwacht. Paul Selten (productmanager MobielTV & KPN OpWeg): ‘In onze productontwikkeling zijn we gebaat bij exacte cijfers die inzicht geven in het gebruik van Mobiel TV van KPN. Zowel in pakketoptimalisatie als in aanvulling op klantonderzoek dat meer kwalitatief van aard is. Omdat SKO de expert is op kijkcijfergebied is het logisch met deze partij samen te werken.'

Bas de Vos, directeur SKO: ‘Het is voor ons van groot belang alle vormen van kijkgedrag naar televisiecontent in kaart te brengen. Het SKO-Mobile project past binnen de satellietenstrategie van SKO, waarin we belangrijke televisiegerelateerde zaken onderzoeken. De data komen niet in de normale kijkcijfers terug. Daar is het nog veel te vroeg voor.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in