Stamsnijder zegt dat het juist in onzekere tijden belangrijk is om goede informatie te verstrekken. Als voorbeeld van gebrekkige communicatie noemt hij de recente gang van zaken bij telecombedrijf KPN. 'Het dieptepunt was de bekendmaking van de optieregeling voor de nieuwe bestuursvoorzitter op het moment dat er een loonoffer werd gevraagd van het personeel.' Duidelijke en regelmatige informatie, ook als het nieuws slecht is, wekt vertrouwen, volgens de communicatiedeskundige. Maar, zegt hij: 'Nu het tegenzit, vragen ondernemers zich af waar ze mee bezig zijn. Veel van de nieuwe generatie bestuurders heeft nog nooit met economische tegenwind te maken gehad.' Volgens hem zijn veel bedrijven zich aan het bezinnen. 'Ik denk dat de komende maanden veel ondernemingen strategiewijzigingen presenteren. Tot voor kort werd het als normaal gezien om flinke risico's te nemen. Ondernemers moeten daar opnieuw mee leren omgaan. En ze moeten in de slag met de concurrentie nu blijkt dat de bomen niet tot in de hemel groeien’, aldus Stamsnijder. (Bron: Zibb.nl)
Slecht nieuws blijft lastig
Nederlandse ondernemers zeggen in slechte tijden liever niets. Dat is een van de redenen dat ze zich dezer dagen opmerkelijk stil houden.…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu