Dit blijkt uit internationaal onderzoek van adviesbureau voor management en technologie Accenture. CRM kan geoptimaliseerd worden bij een naadloze samenhang tussen de strategie van het bedrijf en de uitvoering ervan. Bijna 74 procent van de ondervraagde managers zegt tevens dat CRM faalt door gebrekkige uitvoering van plannen. Volgens Pieter Boelens, partner financial services industry bij Accenture leggen te veel CRM-projecten de nadruk op de specifieke middelen en technologie. ‘Het uiteindelijke doel is het verhogen van de waarde van de klantenrelaties. Ceo’s moeten tegenwoordig steeds sneller en goedkoper hun verkoopcijfers voorleggen. Bedrijven staan nu voor de uitdaging om hun CRM-initiatieven terug te verdienen.’
Topmanagement steunt CRM-beleid te weinig
Een meerderheid (55 procent) van de managers vindt CRM niet succesvol door de geringe steun van het topmanagement. En dat terwijl de…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu