Bezos' succesformule: duizenden kleine stapjes nemen, veel deuren openhouden, snel leren van elke misstap en herhalen en opnieuw proberen. En niet te veel kijken naar je concurrenten - dan kun je je strategie wel blijven aanpassen - maar je eigen ding doen.
Zoals Blue Origin, Amazons nieuwe ruimtetoerismepoot, een persoonlijke hobby van Bezos. Al zijn er missers geweest (zoeksysteem A9, investeringen in geflopte start-ups), Bezos' aanpak loont. Amazons mp3-downloadbusiness loopt 'very, very well', net als Amazon Web Services (one-stopshop voor zakelijke IT-benodigdheden) en Amazons retailprogramma voor derden (verkoop en bezorging van goederen van andere retailers).
Alle beslissingen bij Amazon.com zijn gebaseerd op de drie dingen die alle klanten willen: (1) de beste keus, (2) de laagste prijs en (3) de goedkoopste bezorging op een geschikt tijdstip. Bezos: 'Zelfs over tien jaar zal geen consument zeggen: ik koop graag bij Amazon.com maar zou willen dat de prijzen er hoger waren.'
Bron: Fortune

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu