Overslaan en naar de inhoud gaan

Callcenters overtreden bel-me-niet-register

Callcenters overtreden de regels van het bel-me-niet-register. Ook zouden ze bankrekeningnummers losweken om telefonische contracten af te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde het consumentenprogramma Kassa zaterdag. Het Vara-programma maakte opnames met verborgen camera’s. Uit de beelden kwam naar voren dat callcenters ondanks het register vaak contact hebben met zogenaamde 'warme klanten' (consumenten die klant zijn, of zijn geweest).

Na het gesprek wijzen de telemarketeers de consumenten ook niet op de mogelijkheid zich automatisch te laten inschrijven voor het bel-me-niet-register, wat wel verplicht is. Bovendien wijzen callcenters consumenten slecht mondjesmaat op hun rechten wanneer deze consumenten niet staan ingeschreven in het register.

Opta-woordvoerder Cynthia Heijne liet tegenover weten dat de huidige situatie kan worden omschreven als een ‘bel-me-niet, tenzij-je-klant-bent-geweest-register’. Opta liet eerder deze maand al weten dat er nog steeds veel klachten bij de organisatie binnenkomen over telemarketing.

CDA-kamerlid Ine Aasted-Madsen reageerde met een toekomstige motie. Zij wil dat bedrijven 'warme klanten' nog maximaal een half jaar mogen bellen.

Bron: ANP/Tweakers.net.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in