Dat meldde het consumentenprogramma Kassa zaterdag. Het Vara-programma maakte opnames met verborgen camera’s. Uit de beelden kwam naar voren dat callcenters ondanks het register vaak contact hebben met zogenaamde 'warme klanten' (consumenten die klant zijn, of zijn geweest).
Na het gesprek wijzen de telemarketeers de consumenten ook niet op de mogelijkheid zich automatisch te laten inschrijven voor het bel-me-niet-register, wat wel verplicht is. Bovendien wijzen callcenters consumenten slecht mondjesmaat op hun rechten wanneer deze consumenten niet staan ingeschreven in het register.
Opta-woordvoerder Cynthia Heijne liet tegenover Tweakers.net weten dat de huidige situatie kan worden omschreven als een ‘bel-me-niet, tenzij-je-klant-bent-geweest-register’. Opta liet eerder deze maand al weten dat er nog steeds veel klachten bij de organisatie binnenkomen over telemarketing.
CDA-kamerlid Ine Aasted-Madsen reageerde met een toekomstige motie. Zij wil dat bedrijven 'warme klanten' nog maximaal een half jaar mogen bellen.
Bron: ANP/Tweakers.net.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu