Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders gebruiken massaal e-mail op werk voor privé-zaken

Uit een opiniepeiling op Monsterboard.nl blijkt dat een groot deel (94 procent) van de Nederlandse werknemers e-mail wekelijks gebruikt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de ruim 1.700 Nederlanders die hun antwoord achterlieten op de vraag hoe vaak zij hun e-mail gebruiken voor andere doeleinden dan werk, blijkt dat een miniem aantal bezoekers (2 procent) dit nooit doet omdat zij bang zijn om hun baan te riskeren met het versturen van privé e-mails. Daarnaast geeft een handjevol bezoekers (4 procent) aan dat zij hun e-mail wel eens voor andere redenen dan werk gebruiken, maar zeker niet frequent; slechts één keer per maand. Uit de opiniepeiling kan worden gesteld dat de Nederlandse werknemer niet vreest om zijn/ haar baan te verliezen en massaal e-mail gebruikt om door de week (24 procent) of zelfs dagelijks (70 procent) privé-zaken te regelen.

In geheel Europa wordt e-mail op het werk gebruikt voor niet werkgerelateerde zaken. Interessant is dat er verschillen zijn in de frequentie. Nederland staat samen met Ierland bovenaan met 70 procent van de bezoekers die aangeven dagelijks privé mails vanuit werk te versturen. Engeland komt als derde uit de bus, waar maar liefst 66 procent van de werknemers dagelijks over en weer mailt voor niet werkgerelateerde zaken. In de landen Duitsland, Spanje en Italië zijn werknemers meer bezig met het behouden van hun baan en daar waagt 'slechts' één op de twee werknemers het erop om dagelijks privé-zaken via e-mail te regelen.

De resultaten van dit onderzoek zijn gebaseerd op de reacties van Europese -gebruikers in de periode van 24 juni tot 8 juli, waarbij elke bezoeker slechts één keer zijn stem kon uitbrengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in