Analysten tekenen daarbij aan dat de cijfers betrekking hebben op de periode mei 2000 - juni 2001 en dat derhalve 'de meest recente dreiging van een recessie in reclamebestedingen nog niet eens zijn meegenomen'. Bij het grootste Britse bureau Abbott Mead Vickers BBDO werd bijvoorbeeld 8 procent minder omgezet dan in de periode daarvoor en bij het grootste mediabureau Zenith liefst 13,84 procent. In een reactie zegt een waarnemer te verwachten dat er sprake is van een correctie volgend op 'de dotcom-implosie en de toegenomen reclameactiviteit rond Olympische Spelen en het Millennium'. Een ander signaleert een 'structurele verschuiving in de marketing mix' waarin bedrijven meer en meer experimenteren met verschillende media en niet meer uitsluitend vertrouwen op televisie.
'Omzetdaling Engelse bureaus door recessie'
Bij Engelse bureaus staat de aangekondigde recessie op het punt hard toe te slaan. Tot die conclusie komt Campaign op haar website op basis…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu