Het onderzoek Fastrackers onderscheidt vier houdingen van bedrijven ten opzichte van internetgebruik. Fastrackers zijn de voorlopers, gevolgd door bedrijven die enthousiast zijn over de mogelijkheden van internettechnologie (enthusiasts), bedrijven die 'gevoelig' zijn voor het inzetten van internet ('sensitives') en bedrijven die achterlopen. Het percentage 'fastrackers' (voorlopers) in Nederland is sinds afgelopen jaar gestegen van vijftien naar 21,6 procent. Bedrijven binnen deze categorie richten zich met name op het stroomlijnen van hun bedrijfsprocessen met inzet van internet, en minder op verkoop aan consumenten. In vergelijking met de overige Europese landen heeft Nederland het kleinste percentage 'achterblijvers', bedrijven die alleen maar gebruik maken van e-mail en er niet meer op nahouden dan een statische website.
MKB Nederland voorop in gebruik internet
MKB-ondernemingen in Nederland zetten internet eerder in voor e-commerce of voor het verbeteren van bedrijfsprocessen dan hun Europese…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu