Abovo Media neemt digitaal marketingbureau Maxlead over

De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers en media- en consultancy bestedingen van 200 miljoen euro.

V.l.n.r.: Rob Steenbrink (Maxlead), Kees Verbeek (Abovo Media), Ronald van Klooster (Maxlead), Marinus Zoutendijk (Abovo)

Abovo Media neemt per vandaag het digitale marketingbureau Maxlead over. Samen moeten ze een slagvaardige bureaugroep vormen die bestaande en potentiële klanten in het gehele mediaspectrum gaat bedienen.

De overname die Abovo Media doet, past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de (media)branche.

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in Hoorn (Abovo) en Oegstgeest (Maxlead). Zij werken wel in gezamenlijke klantteams aan cases. De nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers en media- en consultancy bestedingen van 200 miljoen euro.

Advertentie
advertisement

Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek van Abovo Media - dat sinds 1999 bestaat - willen verder bouwen aan een kwalitatief bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede geïntegreerde dienstverlening.

Zoutendijk: 'We zijn ervan overtuigd dat het gesprek aan tafel bij de klant behoort te gaan over de inhoud en best mogelijke conversie per euro. Een klant is er niet bij gebaat meerdere partijen en disciplines in te schakelen die onderling strijden om een zo groot mogelijk deel van het marketingbudget van die klant. Met de overname van Maxlead voeren we ons gedachtegoed verder uit.'

Zoutendijk ziet Maxlead als goede aanvulling op het eigen veertig man tellende digitale team. 'Ze zorgen voor een enorme digitale kennisinjectie.'

Verbeek vult aan: ”Maxlead is een zeer gedreven en professionele club mensen en vanaf de eerste kennismaking voelde het zeer vertrouwd, van de wijze van marktbenadering tot interne processen.'

Directeuren Rob Steenbrink en Ronald van Klooster van Maxlead: 'Onze klanten hebben behoefte aan een bredere dienstverlening in het huidige medialandschap. Door ons aan te sluiten bij Abovo Media kunnen we hier in de toekomst nog beter invulling aan geven. We passen niet alleen qua dienstverlening goed bij elkaar. We hebben allebei een ondernemende en no-nonsense achtergrond. We blijven als gehele Maxlead directie betrokken in de nieuwe combinatie.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie