Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM geeft Mediahuis groen licht voor overname NDC Media

'Op de advertentiemarkt blijft voldoende concurrentie over.'
NDC

Mediahuis mag NDC mediagroep overnemen. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag.Volgens de toezichthouder is er na de overname voldoende concurrentie over in het medialandschap, omdat NDC een relatief kleine speler is op de dagbladenmarkt.

De ACM: 'De overname heeft geen gevolgen voor lezers en zal geen negatieve gevolgen hebben op de prijs, kwaliteit en innovatie in de sector. Op de advertentiemarkt blijft voldoende concurrentie over. DPG Media is hier de belangrijkste concurrent. Adverteerders hebben daarnaast ook nog de keuze om online hun advertenties te plaatsen om op die manier hun doelgroep te bereiken.'

In september bereikten Mediahuis en de noordelijke uitgever al een akkoord. Ze hebben de ACM toegezegd de bezorging van ochtendbladen van andere dagbladuitgevers zonder eigen distributienetwerk te (blijven) uitvoeren tegen redelijke tarieven.

 

Mediahuis Nederland ceo Rien van Beemen zei gisteren in een interview met Adformatie: 'Zeker regionale journalistiek staat onder druk qua verdienmodel. Wij denken dat we NDC daarbij kunnen helpen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in