Ad Alliance met grootschalige Vinted-campagne rond en in tv-programma’s RTL4 

Voor het eerst zijn de uitingen van een Ad Alliance-campagne te zien in en rondom zes RTL4-programma’s in combinatie met branded content.

RTL-saleshuis Ad Alliance is in oktober een campagne begonnen in samenwerking met Vinted, de marktplaats voor tweedehands mode en mediabureau DCMN. Voor het eerst zijn de uitingen van een Ad Alliance-campagne te zien in en rondom zes RTL4-programma’s in combinatie met branded content.

De campagne ‘Elke Stap Telt' is tot en met 31 december te zien met onder andere tv-commercials, overlay banners, ‘in program’ momenten en billboards bij ‘Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven’, ‘RTL Boulevard’, ‘RTL Weer’, ‘Goede Tijden Slechte Tijden’ en ‘Oh Wat Een Jaar’. De campagne wordt afgesloten tijdens de Oud en Nieuw-special van ‘The Masked Singer’. Geraldine Kemper, Buddy Vedder en Froukje de Both zijn de RTL-gezichten van de campagne. 

 

Combinatie tv-spot en branded content

Creative Director Gijs Peetsold van Ad Alliance zegt dat de campagne tot stand is gekomen redenerend vanuit de toenemende schaarste van effectief bereik en gesterkt door eigen onderzoek naar (de kracht van) de combinatie tussen tv-spot en branded content. ‘Met dit in ons achterhoofd hadden we vanuit Ad Alliance al langer de wens om een grootschalige campagne te realiseren waarin we écht alle middelen, zowel content als commercial, vanuit één concept op elkaar af laten stemmen.’

Vinted had volgens Peetsold als ‘sterk door effectiviteit gedreven, adverteerder dezelfde wens. Dat beaamt Kęstutis Tyla, senior director of offline marketing bij Vinted. De samenwerking met Ad Alliance voor dit initiatief stelde ons in staat om de missie en boodschap van ons merk naadloos te integreren in de grootste tv-campagne die we tot nu toe op de Nederlandse markt hebben gedaan.’

De campagne is volgens betrokkenen duurzaam geproduceerd en daarnaast wordt alle kleding die gedragen is in de tv-commercial ook exclusief aangeboden via Vinted. De opbrengst van deze kleding gaat naar het Wereld Natuurfonds.

Geraldine Kemper over de boodschap van de campagne: ‘Het is zo belangrijk dat we meer circulair gaan winkelen in plaats van spotgoedkope, niet duurzame kledingmerken te dragen en weer weg te gooien. Ik koop bijna geen fast fashion meer en probeer mijn kleding zoveel mogelijk via Vinted te bestellen.’ 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie