Adformatie een dag lang op zwart tijdens de Dag van de Audio

Tijdens de Dag van de Audio, 14 september, zetten Michiel Veenstra, Mischa Blok, Barbara Barend en Darre van Dijk, de spotlight op audio.

 

Luister direct live:

 

Advertentie
advertisement

Op 14 september organiseert Adformatie de Dag van de Audio samen met sonic branding-bedrijf Amp.Amsterdam, podcastlabel Topcast Media en Voicebooking.com. Adformatie.nl gaat een dag lang 'op zwart' en tijdens een live audio-evenement wordt het marcom & media-vak compleet bijgepraat over het laatste (vak)nieuws, de ins en outs van sonic branding, reclamemuziek, social listening, voice search, de effectiviteit van podcast advertising en nog veel meer. De livestream, met KINK-dj’s Michiel Veenstra en Tessa Mol, is toegankelijk via Adformatie.nl.

Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie: ‘Het leuke van audio is dat het al zo lang bestaat en dat het steeds nieuwe vormen en toepassingen krijgt. Als massamedium staat het nog steeds als een huis, maar ook de podcastmarkt professionaliseert in rap tempo. Voor merken is het een onmisbaar element in de mix en in de branding. Zeker nu iedereen nog thuiswerkt is het voor ons een mooi moment er een dag vol in te duiken en even niet te schrijven, maar te praten.’

Mede-initiatiefnemer Joost Haartsen (Amp.Amsterdam): ‘In de kakafonie van informatie die voortdurend op ons afkomt, is een herkenbaar geluid voor een merk onontbeerlijk geworden. De wereld van merken en de wereld van geluid en muziek kunnen elkaar nog altijd beter versterken. Het goede nieuws is dat het toenemende belang van audio in communicatie door vele merken wereldwijd wordt ingezien. De Dag van de Audio is een initiatief om dat belang onder marketing-Nederland nog eens op een bijzondere manier te onderstrepen.’

Klik hier om het direct in je agenda te zetten zodat je het niet vergeet.

Programma

Op het programma staan op 14 september verschillende live uitzendingen vanuit Capital C. Met ieder uur ANP Nieuws, Adformatie-nieuws beiden gebracht door Hannelore Zwitserlood. De stream is de hele dag live te volgen en de komende maand nog terug te luisteren. Ook zullen er podcasts online terug te vinden zijn en vindt er na afloop een feestelijke afsluiting plaats.

Het programma:

De Ochtendshow met Jente Kater en Susanne van Nierop

7 – 8 uur:

  • Joost Haartsen over Amp.Amsterdam en hoe de Dag van de Audio er kwam 
  • Levi Sars (Fama Volat) en Jip Samhoud (&Samhoud) over audio & health
  • Audiocolumn van Miss Podcast Mischa Blok
  • Tim Klein Haneveld van Pinch gaat reclame raden
  • Beroepsvoice-over Jakob Krabbé ging als razende reporter op pad
  • Lidewij Hentenaar (RAB) over de toekomst van luisteronderzoek

8 – 9 uur:

  • Interview met Hans van Dijk van Conversation Institute
  • Interview met Iwan Reuvekamp (DPG Media) over nieuwe audio-toepassingen in nieuwsmedia
  • AI-expert Remy Gieling over fakestemmen en AI-toepassingen voor creatieven
  • Carla Verwijmeren (Smartvoices) over de toekomst van voice
  • NS Stem Karin van As

9-10 uur

  • Jakob Krabbé interviewt Reuben Alexander van Buutvrij
  • Interview met stem Kyra Macco
  • Mediapodcast Bakkie Media over de toekomst van Audio
  • Mindshares Atva van Zanten over emerging media

De Lunchshow met Michiel Veenstra en Jasper Mulder

12-13 uur

  • Mister goodvertising Thomas Kolster is een dagje in Nederland
  • Artiest Tim Dawn vertelt over zijn 'reclamehit' voor Plus en speelt live in de studio single
  • Darre van Dijk van TBWA\Neboko schrijft de muziek onder commercials die hij bedenkt bijna altijd zelf, hij vertelt erover.
  • Daniel Langeveld is brand partnership manager bij Universal en Top Notch en weet alles van colabs tussen muziek en merken
  • BNR hoofdredacteur Mireille van Ark over hoe podcasts en radio hand in hand gaan bij BNR

13-14 uur

  • Studio interview met Marcel Bouman, Head of Music Programming International MoodMedia.
  • Jakob Krabbe bezocht samen met de beroemde jazzmuzikant Michiel Borstlap het restaurant Graphite
  • Is Clubhouse definitief passe? Marketingexpert Gert Koot denkt er het zijne over
  • CMO Alexandra Legro over de klank van Hunkemoller

De Middagshow met Tessa Mol, Julia Gieskes & Roderick Mirande

15.30 – 16.30 uur

  • Interview met Lodewijk Pöttker (Massive Music) en Diederik van Middelkoop (AMP) over sonic branding: what do brands want?
  • Dries Poels (Head of Marketing Nederlandse Loterij) over hoe je een merk positioneert met muziek en audio
  • Jingle-koning Joost van den Brink over hoe je dat doet, een onderscheidende jingle maken
  • Designprofessor Jeroen van Erp van Fabrique vertelt over de customer journey van GVB en hoe belangrijk geluid daarbij is

16.30 uur – 17.30 uur

  • Freek Heinen (Topcast Media) & Stefan de Groot (Petje af) over verdienmodellen van podcasts  
  • Kees van der Spek over het bijzondere laatste interview dat hij had met Peter R. de Vries
  • Barbara Barend (Helden) brengt Helden nu ook tot leven via podcasts
  • Jeroen de Bakker (Airborne) & Thijs van Dijk (Topcast Media) over podcast-formats, b2b én b2c

17.30 uur – 18.30 uur

  • Coen Olde Olthof (Alpha One) over wat er gebeurt in je hersenen als er geluid en muziek binnenkomt.
  • Jakob Krabbe interviewt Vanmoof-oprichter Ties Carlier over de enige fiets met een eigen geluid
  • Bekendmaking van de winnaar van de Jonge Honden Pitch voor Just Diggit
  • Round Up van de learnings van de Dag van de Audio
  • The end vanuit Capital Kitchen

 

De Dag van de Audio wordt mogelijk gemaakt door de inzet van KINK, ANP, Capital C en Stage Content.

Luister hier live naar Dag van de Audio

Plaats als eerste een reactie

Advertentie