Premium

Ahold Delhaize houdt mediapitch

De review moet ervoor zorgen dat Ahold Delhaize per land `fit for the future´ blijft.

  • Media
  • 2 August 2018
  • Maarten Hafkamp

Opnieuw is er een grote mediapitch in de Nederlandse markt. Ahold Delhaize - met onder meer het merk Albert Heijn, Etos en Gall & Gall - kijkt rond voor mogelijk een nieuw mediabureau. GroupM-bureau Wavemaker is al enige tijd het mediabureau van Ahold dat in de zomer fuseerde met het Belgische Delhaize. Dat was in 2012, toen Wavemaker nog MEC heette.

'Verfrissende aanpak'
Maarten van Tartwijk
, manager external communications, licht toe: 'Ahold Delhaize heeft besloten een mediareview te houden, omdat we in transitie zijn op het gebied van marketingcommunicatie in het snel veranderende medialandschap. We beginnen in de Benelux, waarna andere landen binnen Europa volgen om synergie tussen de merken te realiseren en het huidige fundament verder uit te bouwen.'

De review moet ervoor zorgen dat Ahold Delhaize per land `fit for the future´ blijft, legt Van Tartwijk uit. 'We hebben hiervoor een aantal bureaugroepen op innovatieve manier uitgedaagd. Geen traditionele uitvraag met dikke slide deck en geen passieve luistersessie. Wél bierviltjes met creatieve ideeën, oplossingen en een actieve discussie. In de pitch zelf zoeken we de dialoog op door werksessies in te richten en interviews te houden met specialisten. Bureaus waarderen deze verfrissende aanpak. We willen de beste mensen en de grootste talenten van een bureaugroep. En natuurlijk speelt ook de prijs een cruciale rol.'

FMA Nederland, het bedrijf van Henk Plessius, begeleidt de pitch. Naar verluidt pitchen de bureaus van IPG Mediabrands (UM en Initiative) niet mee vanwege conflicterende belangen. Zij hebben respectievelijk Jumbo en Plus Supermarkten als klant.

Grote mediareviews en pitches
Er zijn ook dit jaar verschillende grote mediapitches gaande of inmiddels afgerond. Die van VodafoneZiggo loopt momenteel en daarvan wordt in het najaar de uitslag verwacht. Eerder dit jaar koos ABN Amro voor MediaCom, L'Oréal ging met zijn mediabudget naar OMD en Nestlé koos voor Thrive, de media-unit die IPG Mediabrands internationaal speciaal voor die klant heeft opgezet.

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie