Amma maakt 44 genomineerden uit 156 inzendingen bekend

De uitreiking van de mediaprijs vindt plaats op 20 april.

Uitreiking vorig jaar

De Amma maakt uit 156 inzendingen 44 nominaties in 14 categorieën bekend. De Annual Masters of Media Awards wordt dit jaar voor de 22e keer door branchevereniging MWG georganiseerd. De uitreiking vindt plaats op donderdag 20 april in Lief Amsterdam. Het thema is 'Be proud, own it'. 

De categorieën zijn dit jaar in vier domeinen verdeeld: masters of data, masters of impact, masters of strategy en masters of industry. De nominaties voor alle categorieën -met uitzondering van YIM Talent van het jaar- zijn samengesteld door 14 verschillende jury's. De genomineerden voor YIM Talent van het jaar zijn eerder in februari door een speciale jury gekozen. 

Bekijk hieronder alle genomineerden van de Amma Awards 2023. 

MASTERS OF DATA

Beste research

  • Ad Alliance - Het synergetische effect van video-platforms
  • GroupM - GroupM’s Awareness Impact Onderzoek maakt direct optimaliseren op merk KPI’s mogelijk
  • MeMo² - Het ware media effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek

Beste gebruik van data en technologie

  • Dentsu - Dentsu leidt de weg: Revolutionaire oplossingen via state-of-the-art tooling en Open AI
  • Mediabrands Nederland - FLIP de Praxisfolder!
  • MediaCom - De O van DCO opnieuw ingevuld

Beste mediaperformance

  • BrandWebbing-  WE DO! Wear the moment. WE Fashion zet zichzelf op de gastenlijst voor bruiloften.
  • Mindshare - Laat jezelf weer gaan, erop uit doe je samen!

 MASTERS OF IMPACT

Beste inzet van een medium

  • 100%Eemail - Wintercampagne Unicef Nederland voor kinderen op de vlucht (2022)
  • 2Basics - De Waanzinnige Boomhut Avonturen
  • Airborne - Eerste kidspodcast van AH; sluit je aan bij Expeditie Oceaan!
  • Dentsu - Polestar & dentsu: een one-channel-approach met innovatie in de driver’s seat.

wAMMA (wissel AMMA van het jaar)

  • DPG Media - Veilig adverteren in tijden van crisis met DPG Media's GARM Brand Suitability oplossing
  • Zigt Mediabureau - Wie de boer niet kent; hoe je in tijden van crisis de regie pakt

Beste media-innovatie

  • Adwise - Voice en WhatsApp geven Heracles Almelo en fans unieke boost voor nieuwe seizoensstart
  • Mindshare - Eurojackpots Jackpot Amplifier: Zóóóveel efficiëntie!
  • Wavemaker - Gloednieuwe KPI Qreach maakt direct plannen en optimaliseren op awareness doelstellingen mogelijk

Beste smart impact

  • 2Basics - Just Mental Health Hour
  • Mediaplus - Gulpener, het bier dat trots op Limburg is
  • Mindshare - Sint Belt Aan

MASTERS OF STRATEGY

Beste mediastrategie/

  • Dentsu - Hoe het verlanglijstje van bol.com heeft bijgedragen aan de beste kerst ooit
  • Greenhouse - Van prijsvechter naar hartendief
  • M2|OC - Hoe het stoffige merk Carpetright in 2022 definitief afgestoft werd
  • Mindshare - Just wat je nodig hebt

Beste collaboration

  • dentsu - Expeditie Oceaan: een meeslepende en educatieve onderwaterreis voor jong en oud
  • Talpa Network - Ode aan de mode van Hema
  • Zigt Mediabureau - Durf te dromen

Beste content- en engagementstrategie

  • Buutvrij - Hoe Gasvrij Ben Jij?
  • Dentsu - T-Mobile Zakelijk, de connectiviteitspartner voor ondernemend Nederland!
  • UM - Hoe honderden katten, dromende van een carrière als catfluencer, strijden om de titel GourmetNextCatfluencer

MASTERS OF INDUSTRY

Adverteerder van het jaar

  • Greenhouse - Kruidvat: Van prijsvechter naar hartendief
  • Havas Media - Kia #1; Brand Power maakt het verschil.
  • MediaCom - Denk Unlimited; Naar de nummer 2 positie in Mobiel en Thuis in een krimpende markt

Bureau van het jaar

  • Dentsu - Building business starts with building people
  • MediaCom - MediaCom zet in 2022 de nieuwe standaard
  • Wavemaker - Positive Provocation leidt tot Positieve Impact

Media-exploitant van het jaar

  • CS Digital Media - Van Programmatic Primeur tot Hypertargeting met Quantumloop
  • DPG Media - DPG Media; groeien door te laten groeien
  • Global Media & Entertainment - Back on track & More
  • Qmusic Nederland - Better with you: ons beste jaar ooit door consistente customer centricity

YIM Talent van het jaar

  • Minke Kliphuis - GroupM
  • Jannigje van Doesburg - Dentsu
  • Queenie Cheung - PHD Media
  • Merle Kroezen - Reprise Digital Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie