Overslaan en naar de inhoud gaan

BNNVARA profileert zich voortaan als één merk en krijgt nieuwe huisstijl

De publieke omroep gaat zich vanaf de start van het nieuwe tv-seizoen in augustus als 'één progressief merk' presenteren.
Miniatuurvoorbeeld

Dat meldt directeur Gerard Timmer aan Spreekbuis.nl

De nieuwe merknaam wordt BNNVARA zonder streepje ertussen. BNN en Vara fuseerden in 2014 nadat kabinet Rutte-1 besloot dat het omroepbestel flink moest bezuinigen. Eén van de maatregelen was dat het bestel voortaan uit acht omroepen zou moeten bestaan. Het betekende onder meer dat BNN en Vara fuseerden.

Steviger positioneren


Ze bleven tot nu toe nog wel twee merken voeren. Timmer licht toe aan Spreekbuis.nl: 'Bij de fusie hebben we gezegd: laten we nou eerst maar eens kijken hoe die samenvoeging en samenwerking binnen het bedrijf gaat. Dat loopt prima, dus kunnen we een volgende stap zetten. Maar de echte aanleiding lag in het feit dat we merkten dat de merknamen BNN, VARA, VARA-BNN en BNN-VARA steeds vaker door elkaar gebruikt werden, door het publiek en door andere media. Dat komt een heldere communicatie over je merk niet ten goede. De afgelopen jaren zijn er bovendien meer nieuwe spelers in de mediawereld gekomen. Het leidt er allemaal toe dat we ons steviger willen positioneren met één helder merk.'

Tegelijk met het nieuwe merk BNNVARA presenteert het mediabedrijf op 24 augustus ook een nieuwe huisstijl, met een nieuw logo (zie hierboven).
 

Tegelijk met het nieuwe merk BNNVARA presenteert het mediabedrijf op 24 augustus ook een nieuwe huisstijl, met een nieuw logo (zie hierboven).


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in