Overslaan en naar de inhoud gaan

Young & Connected neemt Samsam over

Na de overname van Samsam bereikt Young & Connected ongeveer 2.800 basisscholen: een marktaandeel van bijna 50%.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Uitgeverij Young & Connected (onderdeel van Sijthoff Media Groep) heeft vanaf september, naast Kidsweek en 7Days, een nieuwe titel erbij: Samsam. Samsam biedt lesmateriaal voor burgerschap in het basisonderwijs en wordt nu nog uitgegeven door stichting NCDO.

related partner content for mobile comes here

Waardevol


Joris van Roemburg, directeur bij Young & Connected: 'Samsam is zeer waardevol voor ons. Wij willen graag anticiperen als het gaat om het curriculum voor het basisonderwijs, waarin burgerschap belangrijker gaat worden.'

Joris van Roemburg, directeur bij Young & Connected: 'Samsam is zeer waardevol voor ons. Wij willen graag anticiperen als het gaat om het curriculum voor het basisonderwijs, waarin burgerschap belangrijker gaat worden.'

De uitgeverij maakt nu al Kidsweek in de Klas voor 1.400 basisscholen. Na de overname van Samsam bereikt Young & Connected ongeveer 2.800 basisscholen: een marktaandeel van bijna 50%.

Voortaan op krantenpapier
Voor de abonnees van Samsam verandert weinig. Naam, missie en inhoud blijven onveranderd. Door de samenwerking met Young & Connected kan Samsam beter inspelen op de actualiteit. Ook zal het, net als Kidsweek, vanaf september op krantenpapier verschijnen. Dat moet het gevoel van urgentie vergroten.

'Het klopte gewoon'


'Samsam en Kidsweek vormen een natuurlijke match,' zegt Annemarie Vermeulen, zakelijk leider van Samsam. 'We maken allebei een journalistiek-educatief product voor basisschoolleerlingen. Het is in deze tijd belangrijk dat kinderen verhalen horen van leeftijdsgenoten met een ander leven dan zij. Zowel Kidsweek als Samsam maken kinderen nieuwsgierig en laten ze iets meer snappen van wat er speelt in de wereld. Daarnaast zien we allerlei manieren om samen te werken, zowel inhoudelijk als operationeel. Het klopte gewoon. Toen we elkaar gevonden hadden, waren we er vrij snel uit.'

'Samsam en Kidsweek vormen een natuurlijke match,' zegt Annemarie Vermeulen, zakelijk leider van Samsam. 'We maken allebei een journalistiek-educatief product voor basisschoolleerlingen. Het is in deze tijd belangrijk dat kinderen verhalen horen van leeftijdsgenoten met een ander leven dan zij. Zowel Kidsweek als Samsam maken kinderen nieuwsgierig en laten ze iets meer snappen van wat er speelt in de wereld. Daarnaast zien we allerlei manieren om samen te werken, zowel inhoudelijk als operationeel. Het klopte gewoon. Toen we elkaar gevonden hadden, waren we er vrij snel uit.'

Samsam heeft de afgelopen 42 jaar altijd kunnen rekenen op financiële steun van de Nederlandse overheid. Enige tijd geleden besloot het ministerie van Buitenlandse Zaken de subsidie af te bouwen. Dankzij de overname door Young & Connected wordt de toekomst van Samsam in het onderwijs veilig gesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in